Compania Aeriana Japoneza JAL foloseste iBeacon si SmartWatch

fte awards 2014 award winners

Compania Aeriana Japoneza (JAL) a primit un important premiu in cadrul Future Travel Experience (FTE) Award 2014 pentru “Cea mai buna initiativa la poarta de imbarcare“. Distinctia obtinuta de JAL la FTE este acordata pentru integrarea noii tehnologii iBeacon si SmartWatch la aeroportul Tokyo Haneda incepand din luna iulie 2014. In acest fel compania aeriana a fost recompensata pentru atentia acordata clientilor sai.

6315891086_98829be6ea_z

Japan Airlines a instalat dispozitive iBeacons la portile de imbarcare si a dotat personalul cu SmartWatches. Toate aceste eforturi au fost facute pentru avantajele de a controla traficul personalului catre portile de imbarcare, dar si pentru o experienta superioara in serviciile acordate pasagerilor sai.

Tehnologia iBeacons utilizeaza Bluetooth Low Energy (BLE), ea trimite informatii relevante la dispozitivele din apropiere compatibile cu versiunea Bluetooth 4.0 (tablete, telefoane, smartwatch-uri). Beaconurile instalate la portile de imbarcare in terminal vor fi utilizate pentru a indica localizarea personalului. Fiecare membru al personalului va purta un SmartWatch, care permite biroului de control JAL sa atribuie sarcini specifice membrilor echipei , in functie de locatia lor precisa.

SmartWatch-urile utilizate in acest proiect sunt gadget-uri de ultima generatie de la Samsung Galaxy Gear 2 sau Android LG G Watch.

Japan Airlines a dezvoltat solutia software cu Nomura Research Institute (NRI), cei care au integrat sistemul iBeacon si dispozitivele Smartwach cu platforma operationala, ce permite companiei aeriene sa indice locatia exacta a agentilor, sa delege sarcini sau sa trimtia informatii.

japan-airlines-trial-smartwatches-ibeacons

Puncte de evaluare de la FTE pentru acest premiu au fost:

  • Folosirea unei tehnologii avansate pentru imbunatatirea serviciilor de transport la aeroport.
  • iBeacons au fost instalate la fiecare poarta a terminalului determinand locul de imbarcare a personalului si pentru a contribui la imbunatatirea experientei utilizatorului. Centru de control de la Japan Airlines poate de asemenea,  sa atribuie sarcini membrilor echipei de pe teren, prin intermediul SmartWatch-urilor purtate de personal.
  • Personalul de la poarta ajutati de SmartWatch-uri primesc cele mai noi informatii despre zborurile companiei JAL sau orarul de functionare a trenurilor, autobuzelor la si de la aeroport. Ceea ce permite companiei aeriene sa ofere pasagerilor sai, informatii actualizate si relevante pentru locatia in care se afla.
  • JAL si-a luat angajamentul pentru “adoptarea noilor provocari” pe care inovatia le creeaza, si se straduieste sa puna in aplicare cele mai recente idei din tehnologia moderna, pentru a oferii clientilor o experienta de calatorie cat mai buna.

JAL este o companie japoneza aeriana de renume infiintata in 1951. Ea a ales sa faca aceasta implementare la Haneda din Tokyo, aeroportul situat pe locul 1 in lume (conform revistei Forbes Traveler) pentru punctualitatea zborurilor.

JAL

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.