Utilizari ale iBeacon in travel pentru 2015

iBeacon este versiunea Apple a dispozitivului de transmitere a proximitatii pe baza de Bluetooth low-energy (BLE), Beacon. Aceste transmitatoare mici si ieftine pot fi utilizate de branduri de travel pentru comunicarea cu consumatorii pe telefoanele acestora de tip smart, atunci cand acestia se afla in locatii cum ar fi aeroporturi sau hoteluri.

Iata cum functioneaza: Un hotel plaseaza transmitatoarele in locuri strategice, pe proprietatea sa. Aceste transmitatoare emit un semnal (BLE), si daca dispozitivul consumatorului are o aplicatie Beacon instalata, semnalul poate emite o notificare de tip push – o alerta pentru o oferta speciala, etc.

In timp ce tehnologia iBeacon a fost posibila inca de la lansarea iOS7, noile update-uri confera produsului mai multa legitimitate si ar trebui sa asigure marketerilor o incredere crescuta pentru noi servicii care sa imbunatateasca experienta reala a clientului. Deci care sunt noile facilitati iBeacon ale recentului update iOS8 ?

SITA_Beacon-at-airport_3_HR_

Intimitate crescuta.

Marea schimbare de la iOS7 la iOS8 este ca acum iBeacon este optional. In trecut, era posibil sa colectezi adrese de MAC (identificatori unici ai dispozitivului in timpul interactiuniii cu alte computere sau servere ) de fiecare data cand telefonul clientului incerca sa se conecteze cu o retea Wi-Fi din aeroport sau de la hotel. Aceasta informatie permitea unui hotel, de exemplu, sa afle localizarea unui oaspete in cadrul proprietatii. Pe parte tehnica, aceasta inseamna ca daca o companie de travel vrea sa colecteze date din engagementuri de tip “brick-and-mortar”, va trebui sa instaleze codul iBeacon in aplicatiile sale mobile, pentru ca acel cod sa “auda” semnalele BLE iBeacon. Beneficiul este ca o protectie crescuta a intimitatii va oferi atat pasagerilor cat si marketerilor o mai mare incredere in a adopta tehnologia iBeacon, pentru ca atunci cand decid sa o faca, aleg de buna voie sa ofere cateva date personale pentru a beneficia de o experienta de client imbunatatita.

Zvonuri despre mai multe caracteristici ale interfetei utilizatorului.

Nu au fost mentionate ca atare la lansarea iOS8, dar exista rapoarte de imbunatatiri ale interfetei utilizatorului care permite notificari Beacon mai putin indraznete pe lock screen la iPhone. In cateva locatii de test, conform Apple Insider, o iconita apare in coltul din stanga jos pe lock screen. Cand este activata, acea iconita duce catre o aplicatie bazata pe localizare. Aceasta abordare de notificare pasiva ar trebui sa incurajeze utilizatorii iPhone sa permita servicii de detectare a locatiei in iOS8 si sa isi mentina Bluetooth pornit (ceea ce multi utilizatori nu fac, pentru a prelungi viata bateriei – desi Apple spune ca a adresat aceasta problema).  Ceea ce trebuie sa remarcam este ca notificarile iBeacon mai putin intruzive vor creste audienta iBeacon, oferind beneficii atat pentru pasageri cat si pentru companiile de travel in adoptarea tehnologiei. Cu acest lucru in minte, este timpul ca marketerii din travel sa se gandeasca cum pot face uz cel mai bine de tehnologie.

212575Beneficiul Beacon #1: Servicii eficientizate

Unul din primele scenarii care vin in minte atunci cand marketerii din travel discuta despre Beacon este abilitatea de a eficientiza serviciile pentru a imbunatati calatoria clientului. Compania aeriana Emirates a inceput déjà sa experimenteze iBeacon pentru a ajuta pasagerii sa gaseasca poarta de imbarcare, pentru a-I alerta despre ora de imbarcare, pentru a estima timpul de asteptare la security, si pentru a-I ajuta sa isi gaseasca bagajul . Si Virgin Atlantic a inceput sa experimenteze iBeacon pentru a face pasagerilor oferte personalizate cum ar fi schimb valutar fara comision in sala de plecare din aeroport si informatii despre optiunile de in-flight entertainment, inainte de imbarcare. Starwood Hotels & Resorts ruleaza un program pilot in 30 de hoteluri pentru a ajuta personalul de la receptie sa isi intampine oaspetii pe nume, pentru a accelera check-in-ul pentru clientii fideli, si pentru a avertiza personalul de la curatenie cand oaspetii sunt inca in camera. Starwood experimenteaza deasemenea un program cu Beacon, care permite oaspetilor sa sara peste procedura de check-in si sa mearga direct in camera. Acesti oaspeti vor putea sa intre in camera cu ajutorul telefonului, in loc sa foloseasca traditionala cheie.

Beneficiul Beacon #2: Observabilitate

In mod similar utilizarii web analytics, generarea de date prin tehnologia Beacon are potentialul de a furniza o intelegere profunda a activitatii si a engagementului pasagerului in aeroporturi si hoteluri. Companiile aeriene, de ex, vor putea intelege mai bine cum se deplaseaza pasagerii prin terminale, avand informatii care pot fi utilizate pentru a face procesul de imbarcare mai eficient, Hotelurile vor putea utiliza informatiile pentru a proiecta proprietati mai bine mulate pe modul in care oaspetii le folosesc facilitatile. Aceleasi informatii vor furniza hotelurilor o mai buna intelegere pentru alocarea personalului corespunzator necesitatilor oaspetilor. Dar acestea sunt doar mici exemple de cum pot utiliza Beacon companiile de travel pentru a creste observabilitatea. Oportunitatea mai mare si mai importanta apare la nivel organizational, intrucat Beacon ofera marketerilor informatiile care lipsesc din tabloul engagementului clientului pe toate canalele. Pe masura ce adoptarea Beacon creste, imaginea de ansamblu pe care advertiserii o au asupra clientului devine mai clara. Accesul scalabil la aceste date schimba cheia jocului pentru acei advertiseri care au mijloacele de a construi un profil complex al calatorului.

af-nfc

Concluzie

Pe masura ce adoptarea Beacon creste – si in mod special a iBeacon, avand in vedere raspandirea iOS – industria de travel va capata o vizibilitate mai mare asupra comportamentului consumatorului si va avea o capacitate crescuta de a oferi servicii de travel eficientizate. Accesul scalabil la aceste date este cheie pentru toate companiile de travel, in special a acelor branduri care dispun de mijloacele de a combina descoperirile facute in offline cu cele din online, de pe toate canalele. Iata ce au nevoie sa stie marketerii azi, ca sa fie pregatiti pentru un nou val de consumer data ce probabil va include Beaconi:

  • Seviciile eficientizate, ca cele descrise mai sus, sunt experimentale – asa ca este important ca marketerii din turism sa aiba in vedere ca testarea este importanta atunci cand dezvolta strategii pentru personalizarea interactiunii reale cu clientii.
  • Oportunitatea de a integra activitatea iBeacon in mixul de canale, pentru o imagine holistica a clientului
  • Marketerii trebuie sa realizeze ca interactiunile din online si cele din lumea reala sunt experiente fundamental diferite. In consecinta, va lua ceva timp brandurilor din travel sa creeze best practices referitoare la cand, cum, si ce sa transmita prin mesaje calatorilor, in lumea reala.
  • Anticipata adoptare a Becon subliniaza nevoia pentru o tehnologie de marketing adaptata viitorului, care sa poata integra cu usurinta noi canale si unelte in infrastructura existenta a unei organizatii, Unele din cele mai de success branduri din turism au inceput déjà sa se pregateasca pentru acest val de consumer-data care se apropie cu repeziciune. Ele stiu ca relatiile investite in CRM-uri sofisticate, aplicatii mobile, tehnologii browser-based vor fi puternice in masura in care vor putea comunica date si consumer insights intre ele, in timp real. Utilizarea datelor generate prin adoptarea iBeacon va reprezenta unul din cele mai mari obstacole dar si oportunitati cu care se confrunta azi piata de travel.K

 

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *