4 ponturi pentru demararea unei campanii de marketing de proximitate

La recentul webinar ‘Mobile Outlook 2015: Up, Down or Flat?’ expertii din industrie au fost de parere ca pentru executii mobile de success trebuie sa iti cunosti foarte bine audienta si sa ai informatii aprofundate despre comportamentul sau. Aici intervine marketingul de proximitate.

Cum brandurile isi muta campanile de marketing pe “teritoriul” mobile, este critic ca acestea sa inteleaga complexitatile, regulile si oportunitatile pentru a beneficia la maxim de o campanie de marketing de proximitate de success. Cea mai buna cale este ca brandurile sa isi impleteasca asteptarile si planul strategic cu nevoile si preferintele consumatorilor . Pentru aceasta, este de o importanta majora ca marketerii sa inteleaga complexitatea modului in care functioneaza acest tip de marketing.

In acest post vom vorbi despre 4 ponturi atunci cand vreti sa demarati o campanie de marketing de proximitate.

  1. Cereti permisiunea utilizatorului inainte de a accesa informatia

expediaLa implementarea unei campanii de marketing de proximitate brandurile trebuie sa aiba grija sa nu fie prea invazive. Cereti permisiunea utilizatorilor inainte de a le trimite informatii si oferte. Deasemenea, este intotdeauna binevenita informarea detaliata in avans a utilizatorului despre scopul colectarii de date si beneficiile de care se va bucura in consecinta.

 

  1. Cand trimiteti notificari, luati in calcul mai mult decat localizarea utilizatorului

location-based-mobile-adConform unui studiu recent al inMarket, o companie care ajuta brandurile sa implementeze ibeaconi, prea multe notificari de tip push pot determina consumatorii sa nu mai foloseasca o anumita aplicatie, sau chiar sa o dezinstaleze. Cu atat mai mult, cu fiecare notificare de tip push livrata per vizita in magazin, marketerii risca o scadere majora in utilizarea aplicatiei. Studiul mai arata ca, fiind coplesiti de in-store marketing, cei mai multi consumatori au ajuns sa isi verifice aplicatia beacon de 3 ori mai rar. Daca luati in calcul pentru customizarea notificarilor numai localizarea curenta a consumatorului, puteti ajunge la un scenariu similar. Cea mai buna cale este de a face notificarile mai relevante contextual. Pentru aceasta, trebuie ca mai intai brandurile sa obtina informatii aprofundate despre comportamentul consumatorilor. Aceasta se poate face prin integrarea beaconilor cu programe de fidelizare a clientilor. Avand in vedere ca 61% din branduri au declarat ca clientii repetitivi produc mai mult de jumatate din venituri, impletirea strategiei de beacon cu nevoile si preferintele consumatorului poate fi extrem de profitabila.

  1. Spuneti NU strategiilor de ibeacon care incearca sa va ademeneasca cu experiente magice.

No spamStiti déjà ca pentru functionarea unui beacon trebuie sa aveti o aplicatie. Aceste dispozitive de proximitate nu pot functiona decat in tandem cu o aplicatie. Asadar una din cele mai importante decizii pe care brandurile trebuie sa o ia in acest moment este daca vor sa implementeze o strategie de beacon via aplicatia proprie sau prin aplicatia unui tert.

In majoritatea cazurilor, nestiind cum sa integreze beaconul cu strategia mobila existenta, un numar de branduri merg catre ad networks pentru beacon, care le ofera o optiune mai usoara si mai convenabila de a uitiliza beaconi. Cu toate acestea, una din principalele provocari ridicate de ad networks pentru beacon este aceea de ownership. Cedand controlul asupra experientei si continutului catre ad network, brandul pierde abilitatea de a personaliza, de a invata de la consumatori si de a-si evidentia propria valoare de brand.

Asadar, cel mai bine pentru branduri este sa opteze pentru o strategie de beacon centrata in jurul propriei aplicatii , care le asigura control integral asupra modului in care vand, isi marketeaza si isi conduc relatia cu clientii

  1. Maximizati efectul notificarilor prin fragmentarea continutului.

mCommerce-AppsIncepand cu solicitatrea permisiunii de a trimite notificari, pana la implicarea consumatorului si transmiterea de oferte, ceea ce face ca o campanie de marketing de proximitate sa aiba succes este contentul de calitate. In plus, avand in vedere ca in fiecare zi apar noi ecrane, este esential sa fragmentati acest content, astfel incat sa poata fi afisat indiferent de marimea ecranului sau platforma tehnologica.

Unitatile de content permit utilizatorului sa consume si sa interactioneze mai usor cu contentul pe diferite tipuri de ecran. Din acest motiv, este obligatoriu ca designerii Dvs. sa creeze notificari interactive care sa permita utilizatorilor sa consume contentul si sa interactioneze cu acesta cu usurinta.

 

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.