Afacerile vor cheltui miliarde de dolari pe beaconi in 2015

De ce fondurile de tip venture cred ca business-urile vor investi miliarde de dolari in beacon in 2015 ? Cum poate fi folosit small cell pentru targetare pe baza de proximitate la scara larga, comparativ cu iBeaconul ? Ce legatura exista intre Snapchat si beacon si de ce ar trebui sa va intereseze ? Iata cateva intrebari despre beacon, la care am cautat raspunsuri:

  1. Miliarde de dolari vor merge catre beaconi in 2015

Cum din ce in ce mai multe companii au trecut deja de partea beaconului, 2015 se anunta a fi anul beaconilor. Aceste dispozitive de detectare a proximitatii nu se adreseaza doar retailerilor. Businessuri de diverse tipuri – stadioane, evenimente, aeroporturi, muzee, cazinouri si multe altele – incearca acum sa inteleaga cum pot beneficia la maxim de potentialul beaconului.

  1. Este small cell noul iBeacon ?

JCDecaux, o companie multinationala de publicitate, a anunat recent un parteneriat cu Vodafone pentru a instala small cells in statiile de autobuz si pe billboarduri, pentru a imbunatati performanta retelei. Desi in aparenta acest parteneriat este despre utilizarea small cells pentru a oferi o conectivitate mai buna celor care utilizeaza statiile JCDecaux, in realitate acesta creaza oportunitatea de targetare cu reclame personalizate bazate pe proximitate.

decauxh-600x409

  1. iBeacon isi pregateste intrarea la McDonald’s

McDonald’s a anuntat recent ca lantul de fast food face demersuri pentru a utiliza tehnologia iBeacon pentru impulsionarea vanzarilor. 26 francize McDonald’s din Columbus, Georgia, integreaza tehnologia iBeacon cu o aplicatie mobila customizata, in scopul de a oferi clientilor o experienta inedita si imbunatatita de dining. Francizele vor utiliza beaconi pentru oferte de cupoane, alerte, oportunitati de angajare si sondaje de opinie ale clientilor, de indata ce acestia le intra pe usa.

mcdonalds-android-app-01

  1. De ce 2014 a fost un an plin de evenimente pentru beacon ?

De la o specificatie Bluetooth introdusa subtil in keynote-ul de la WWDC (World Wide Developers’ Conference) in 2013, beaconul a devenit azi cea mai discutata si mai bine documentata tehnologie.

  1. Urmatoarea generatie de ibeacon este mai buna decat anterioara.

Avand in vedere ca producatorii scot pe piata noi generatii de beacon la care adauga din ce in ce mai multe servicii, alegerea tipului potrivit de beacon a devenit si mai dificila. Factorii de care marketerii trebuie sa tina seama nu sunt doar durata de viata a bateriei si firmware de incredere, ci acum exista optiuni pentru securitate, dependenta de furnizor si alte tehnologii concurente.

  1. Ce are Snapchat de gand sa faca cu ajutorul beaconului ?

O scurgere de informatii (emails) de la Sony Pictures a scos la iveala ca Snapchat cauta sa serveasca utilizatorilor media bazata mai mult pe localizare, cu un ochi indreptat catre retail. Aceste emailuri au dezvaluit deasemenea mai multe achizitii facute de Snapchat – si in mod particular Scan, o aplicatie care propune brandurilor ajutor pentru utilizarea de coduri QR si beaconi pentru a le marketa catre utilizatori.

Snapchat

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.