Apple Watch si iBeacon – oportunitati pentru marketing de proximitate

Apple a dezvaluit publicului mult asteptatul Apple Watch pe 10 aprilie, si, asa cum a promis, acesta ofera marketerilor noi perspective asupra creativitatii in domeniul mobile. Desigur, ne imaginam capacitatea ceasului smart de monitorizare a sanatatii, dar marketerii cred ca potentialul sau real este altul.

Avand 3 forme principale de continut – Glances, notificari si aplicatii – Apple Watch permite marketerilor sa ajunga mai usor la publicul tinta – prin afisarea reclamelor digitale chiar la mainile potentialilor clienti.

Apple Watch utilizeaza tehnologia BLE, ceea ce inseamna ca dispozitivul va scana astfel de semnale si va declansa aplicatiile relevante, atunci cand se va afla langa un beacon. Aceasta este oportunitatea de care marketerii vor sa profite.

Iata cateva exemple de utilizare a iBeacon cu Apple Watch

Starwood Hotels: Lantul hotelier cu apetit pentru hi-tech are déjà o aplicatie pentru smartphone care poate fi folosit pe post de cartela pentru acces in camera, iar aplicatia pentru Apple Watch vine in completarea acestei aplicatii. Clientii care au aplicatia SPG vor putea avea acces direct pe ceas si la detalii despre check-in, check-out, numarul camerei, optiuni de transport si parcare la hotel.Starwood_collage

Retale: Aplicatia de couponing pe baza de localizare de la Retale transforma pliantele cu oferte de la 130 de magazine, in promotii digitale. Este unul dintre primele nume din retail care va lansa o aplicatie dedicata pentru Apple Watch.

Aplicatia pentru smartwatch va sincroniza cu aplicatiile Retale pentru iPhone si iPad, asa ca utilizatorii vor putea salva informatii – cum ar fi liste de cumparaturi sau magazine – pe mai multe dispozitive.

Dincolo de interactivitatea cu celelalte dispozitive, aplicatia Retale pt Apple Watch va introduce noi facilitati pentru a ajuta utilizatorii sa navigheze in zona pentru gasirea lucrurilor pe care si le doresc si a celor mai bune dealuri, incluzand retailerii din vecinatate si ghidaj intuitiv. Aplicatia ofera retailerilor oportunitatea de a comunica noi oferte, noutati si alerte bazate pe proximitate clientilor aflati in magazine.retale

Marsh Supermarkets: La inceputul anului, Marsh Supermarkets si-a dotat cele 75 de magazine cu beaconi, anticipand lansarea Apple Watch. In prezent, beaconii sunt utilizati pentru a declansa notificari pe smartphones. “Sa ne gandim la situatia in care suntem grabiti in magazine: cat este de convenabil sa ai o varianta hands-free (fara telefon sau tableta) ca sa verifici lista de cumparaturi si ofertele din magazine ?” a spus Todd Dipaola, CEO inMarket .

Airlines:

Qantas, Delta, British Airways, Emirates, United Airlines si American Airlines au dezvoltat déjà aplicatii pentru Apple Watch. Aplicatiile difera de la o companie la alta. Clientii British Airways vor primi notificari pentru check-in si imbarcare, iar cei care utilizeaza salonul din Terminalul 5 de la Heathrow vor primi mesaje de intampinare declansate de iBeacon. BA este una din primele companii din UK care utilizeaza tehnologia iBeacon in saloanele sale si furnizeaza pasagerilor informatii utile si in timp real cand sunt in trecere prin aeroport.ibeacon iwatch

Precomenzile pentru Apple Watch au inceput pe 10 aprilie, iar livrarile se fac din 24 aprilie. Primul val de pieţe in care va fi disponibil ceasul sunt: SUA, Marea Britanie, Germania, Australia, Japonia, China, Franţa, Canada şi Hong Kong.

Puteti viziona prezentarea oficiala aici:

http://www.metatube.com/en/videos/267632/Apple-Watch-Official-Presentation-Keynote-March-9-2015/

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.