Beaconi si Big Data, o noua unealta pentru retaileri

Probabil ati auzit de exemplul “bere si scutece”, in care Walmart a aflat ca cele doua produse au fost de multe ori cumparate impreuna. Walmart a ajuns la aceasta concluzie in urma analizarii datelor de cumparare in magazin. Aceasta poveste dateaza din 1992, ceea ce face clar ca retailerii au fost constienti de foarte mult timp ca aceste date sunt benefice pentru cresterea vanzarilor.

Cu toate acestea, chiar si astazi, 59 % din retaileri acuza lipsa informatiior despre comportamentul consumatorilor ca fiind cea mai mare problema.

Word Cloud "Big Data" beaconi

Retailerii pot obtine multe astfel de informatii din analiza obiceiurilor de cumparare ale clientilor lor, cum ar fi: produsele cele mai cumparate, produsele cumparate impreuna si ce tip de oferte sunt cele mai eficiente. Cunoscand istoricul de cumparaturi al clientului, retailerii si producatorii pot estima ce produs va fi pe placul clientului. Cu fiecare estimare corecta si fiecare cumparatura, creste abilitatea de a prezenta oferta potrivita clientului potrivit, la momentul potrivit.

Asta face ca “Big Data” sa fie un aspect extrem de important in industria de retail.

Big Data si Retail-ul

In timp ce Big Data permite retailerilor sa vizeze mai precis profilurile de marketing ale clientilor, tehnologia iBeacon le ofera acestora oportunitatea de a targeta clientii cu oferte relevante si personalizate.

Beaconii ofera business-urilor posibilitati nelimitate de a colecta cantitati masive de date, cum ar fi numarul de interactiuni, timpul petrecut de clienti intr-o anumita zona din magazin, cele mai aglomerate ore pe tot parcursul zilei sau saptamanii, traficul zilnic pe langa locatie, etc. Aceste date permit retailerilor sa aduca imbunatatirile corespunzatoare produselor, sa aloce mai bine personalul in diferite departamente si servicii.

tesco_waitrose_beaconiIata cateva statistici ce pot fi obtinute prin integrarea de beaconi cu sistemul dumneavoastra CRM:

-trafic, vizite online, vizite prin aplicatii, heat-maps in interiorul unui magazin

– vizita recenta si frecventa vizitelor, comportamentul clientilor si tranzactii

-eficacitate -Merchandising si Marketing

-utilizarea programului de loialitate

-calitatea serviciului, timpul de asteptare la coada si rata de abandon al cosului de cumparaturi

-capacitatea de planificare si de utilizare a resurselor

Astfel, beaconii permit un nou nivel de experienta a cumparaturilor in magazin. Toate progresele uluitoare din ultimul deceniu in targetarea comportamentala pot fi acum aplicate experientei de vanzare cu amanuntul!

Cum pot Big Data si beaconii sa eficientizeze experientele clientilor:

1. Prin utilizarea programelor de loializare:

Swan Center din Eastleigh, Hampshire, foloseste tehnologia iBeacon in conexiune cu aplicatia de loializare numita “Recompense inteligente” pentru a trimite clientilor oferte de reduceri direct pe smartphone-urile lor.

Modul in care functioneaza este: clientii care intra in centru primesc 10 puncte in contul lor de loialitate – puncte ce pot fi utilizate impreuna cu ofertele de discount. Frecventa si targetarea acestor mesaje sunt atent controlate pentru a se asigura ca nici un singur client nu este bombardat cu mesaje.

Prin utilizarea unei aplicatii cu beaconi, Swan Center este acum mult mai capabil de a imbunatati metoda de fidelizare a clientilor, deoarece aceasta le permite sa obtina date despre utilizatorii finali.beaconi

In acest fel, beaconii pot ajuta un retailer sa recunoasca, sa recompenseze si sa isi inteleaga clientii fideli, crescand astfel loializarea lor. Ei pot fi folositi pentru a urmari de cate ori un client viziteaza un magazin, departamentele in care acesta petrece cel mai mult timp si numarul de promotii/vouchere folosite pentru a monitoriza conversia.

2. Abilitarea staff-ului din magazin:

Waitrose utilizeaza beaconii la magazinul din Swindon intr -un mod total diferit.

Aplicatia permite clientilor sa scaneze codul de bare al unui produs pentru a afla mai multe informatii si opinii, precum si pentru a primi asistenta. In cazul in care un client alege sa faca acest lucru, un membru al personalului va primi o cerere pe un iPad, informandu-l ca un client este in asteptare pentru ajutor. Persoana va primi, de asemenea, informatii despre client si istoricul sau de cumparaturi. Transferul unor informatii importante despre client catre staff-ul de vanzari ii ajuta pe acestia sa obtina o perspectiva mai buna cu privire la modul in care ar trebui sa abordeze clientul.

3. Optimizarea aranjarii spatiului magazinelor si a amplasarii de produse:

Folosind beaconi, retailerii pot identifica locatiile cu trafic mare in magazin, iar apoi pot optimiza aranjamentul spatiului si amplasamentul produselor in baza traseelor de navigare. Datele privind stationarea clientului in diverse locuri si intregul traseu al acestuia prin magazin ajuta retailerii sa inteleaga care sunt sectiunile cele mai populare si le permite sa investeasca in acestea pentru optimizarea ROI.

Alex si Ani, un brand popular de retail, a folosit beaconi pentru a-si pastra clientii si pentru a genera upsell in magazin. Ei au testat diferite pozitionari ale produselor pentru a vedea ce oferte functioneaza mai bine. De exemplu, au observat ca cei care au vizitat in numar mare magazinul inainte de Ziua Indragostitilor au fost barbatii, asa ca au reorganizat amplasamentul produselor in magazine conform modului in care cumpara barbatii, astfel incat sa genereze vanzari cat mai bune in magazine.

beaconiDe-a lungul anilor a devenit evident ca cel mai bun mod de a intelege clientii este prin intermediul Analytics. Faptul ca acumularea de date in timp real poate fi facuta rapid, cu beaconi, ofera companiilor insight-urile necesare si le vine in ajutor pentru a ramane relevanti in spatiul lor. Pe de alta parte, clientii sunt “in scaunul soferului”, avand asteptari de experiente de cumparaturi personalizate si eficiente.

Sursa: http://blog.mobstac.com/

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.