iBeacon este platforma pentru marketing de proximitate

Ce face iBeacon pentru Brandul tau?

Ne asteptam ca aceste mici, simpatice dispozitive wireless numite iBeacon, sa creeze experiente unice pentru clientii care interactioneaza cu platforme software, aplicatii web & mobile dezvoltate nu doar de retaileri ci si de brandurile lor iubite. iBeacon poate livra continut RELEVANT si experiente POTRIVITE fiecarui client bazat pe PROXIMITATE precis adaptata.

PROFILUL clientului s-a schimbat, asteapta aceasi experienta din online sa o regaseasca si pe platformele mobile si in magazin. Comertul inseamna RELATII, CONTINUT si nu doar o simpla vanzare.

84% dintre utilizatorii de date folosesc telefonul mobil in cautare de continut pentru a gasi directionari, specificatii si 40% il folosesc pentru a gasi ofertele si preturile cele mai avantajoase.

Un curs interesant despre experienta consumatorilor in magazine.

ABI Reasearch estimeaza intrarea pe piata internationala a 30 de miliarde de  Beacon-uri pana in 2020, iar CEO-ul CISCO crede ca acestea vor ajunge la un numar aproape dublu ca dispozitive active, undeva la 50 de miliarde si valoarea cumparaturilor cu ajutorul internetului (online si offline) il estimeaza la 19 trilioane de dolari! Oricum ar fi aceste cifre sunt imense.

Pana la finalul anului 2014 vor exista 30000 de mii de Beacon-uri active. Alte cifre interesante, in momentul actual 50% din retailul american testeaza tehnologia Bluetooth Low Energy cu toate ca gradul de adoptare al acestei tehnologii este de doar 3%. Aceasta pentru ca nu toate telefoanele suporta upgrade la Bluetooth 4.0 si pentru ca este  o tehnologie relativ noua, lansata abia in 2013. Apple a inscris ca marca inregistrata cuvantul iBeacon si il defineste ca fiind un dispozitiv care consuma si costa putin (low power and low cost) care notifica sau alerteaza in perimetrul lor de actiune telefoanele mobile, tabletele de configuratie minima (IOS7/Android 4.3) cu bluetooth activ. Estimarile fac referire la cresteri de utilizare a acestei tehnologii de pana la 72% in urmatorii cinci ani, crestere datorata de performanta  telefoanelor si de educarea utilizatorilor. Un alt lucru interesant este ca cei care folosesc aplicatii ibeacon de la branduri cunoscute le pastreaza in telefon mult mai mult timp, iar gradul de dezinstalare este mult mai redus.

Sa ne gandim DE CE consumatorii vor fi avantajati:

1. primesc oferte relevante pe baza profilului din aplicatie atunci cand ajung in proximitatea magazinului.
2. (check in) si  plata cu telefonul mobil vor inlocui programele greoaie de fidelizare (cu card, puncte, cu buline pe cupoane)
3. primesc directii si indrumari catre produsul cautat
4. interactivitatea directa cu brandul lor preferat
5. divertismentul si concursurile interactive sunt doar cateva din asteptarile pe care le putem intui.

Targetarea prin PROXIMITATE cu mesaje relevante:

1. in proximitatea locatiei unde Brandul trebuie sa se comporte ca o gazda primitoare trimitand mesaje de intampinare sau mesaje care sa straneasca curiozitatea clientului pentru a intra in magazin
2.  in interiorul magazinului in baza localizarii si a identificarii zonei de interes a clientului
3. la caserie cu o oferta  up selling
4. la iesirea din magazin  ca sa genereze o noua vizita, o retargetare potrivita cu profilul cumparaturilor

Avantajul brandurilor este obtinerea unei strategii si a unei platforme online in offline.

Cifrele obtinute din platforma aplicatiei iBeacon le poate genera rapoarte pentru intelegerea comportamentul si profilul clientilor, traseul lor in locatie, obiceiuri de cumparare, metodele de plata alese dar si sa analizeze rezultatele unei campanii, analize ROI si a KPI-urilor stabilite.

 

 

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.