Muzeele – cei mai noi beneficiari ai “Big Data”!

Daca credeati ca revolutia “Big Data” transforma doar corporatiile si politica, ganditi- va din nou.

Cel mai nou beneficiar al “Big Data” il reprezinta muzeele. Aceste organizatii presupus traditionale isi dau seama repede de importanta “Big Data”. Cunoasterea gusturilor audientei este importanta in  dezvoltarea unei strategii potrivite, atat din punct de vedere artistic, cat si in marketing, pentru a genera venituri mai mari.

 index

Dar cum colecteaza muzeele aceste date?

Stim, de asemenea, ca 3 din 4 vizitatori detin un smartphone. Ce ar putea face muzeele pentru a profita de acest fapt ?

Beaconii sunt raspunsul. Aceste dispozitive care transmite semnale, permitand smartphone-urilor sa inregistreze pozitia intr-un anumit spatiu, pot aduna o cantitate impresionanta de informatii despre vizitatori….cum ar fi cat de repede trec vizitatorii de la o galerie la alta si cat timp petrec in fata unui anumit exponat.

In acest post vom discuta despre cum “Beacon” si “Big Data” vor propulsa in viitor experientele vizitatorilor de muzee. Ce fel de informatii poate beaconul sa ofere si cum pot fi utile aceste informatii muzeelor ? Sa aruncam o privire la cele mai comune utilizari.

ibeacon art museum big data

  • Timpul petrecut

Beaconii pot fi folositi pentru a masura timpul petrecut de vizitatori in diferite locatii din cadrul muzeelor si pentru a afla care dintre exponate sunt cele mai populare. Se poate realiza daca un exponat este popular in sine sau datorita faptului ca este asezat intr-o anumita locatie. Intreaga vizita a unui vizitator poate fi monitorizata, oferind informatii importante cum ar fi timpul petrecut la muzeu, sectiunile vizitate si multi alti indici de comportament.

Aceste informatii pot fi folosite pentru a optimiza amplasarea exponatelor si dispunerea galeriilor, astfel incat experienta totala a vizitatorului sa fie una imbunatatita. De asemenea, se pot genera “heat-maps” – harti care ofera o imagine de ansamblu a celor mai aglomerate locatii din muzeu – iar informatia poate fi utilizata strategic, pentru a evidentia exponatele.

  • Comportamentul publicului

Prin aplicatia muzeului puteti urmari preferintele vizitatorilor si tipul de arta de care sunt interesati. Intelegand acest comportament, puteti imbunatati strategia de marketing pentru viitoarele expozitii sau puteti personaliza mesajele catre vizitatori, bazandu-va pe istoricul lor. Puteti trimite mesaje interesante cu continut bogat audio-video despre piesele de arta care le plac. Aceste interactiuni bine gandite antreneaza si incita audienta. De asemenea, aceste informatii pot ajuta muzeele sa gaseasca cele mai eficiente metode pentru a educa publicul despre arta expusa.

ibeacon museum

Si beaconii pot genera date! Daca stiti ca un vizitator si-a petrecut un timp considerabil langa un exponat, puteti sa ii recomandati un obiect asemanator de la magazinul de suveniruri.

Sursa: http://blog.mobstac.com

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.