Tehnologia iBeacon pentru companii: 7 modalitati de a profita din plin de beaconi

Beaconii, emitatoarele ce consuma putin, cunoscuti in prezent pentru transformarea sectoarelor cum ar fi cel de retail, muzeele si hotelurile fac rapid incursiuni in alte domenii cu care se confrunta consumatorii.

Dar sunt beaconii utili in cresterea eficientei procesului final?tehnologia ibeacon In aceasta postare, vom analiza modul in care beaconii pot juca un rol vital in securitatea companiei, productivitatea si optimizarea proceselor. Modul in care aceste dispozitive BLE (Bluetooth Low Energy) pot fi folosite pentru urmarirea in timp real a angajatilor, imbunatatirea productivitatii personalului, rezervarea salilor de conferinta si multe altele.

Astazi, vom vorbi despre modul in care beaconii pot fi folositi pentru eficientizarea proceselor, monitorizarea, administrarea si gestionarea activelor unei organizatii. Intreprinderile se confrunta adesea cu probleme operationale care rezulta din lipsa de vizibilitate in timp real al statutului si starea de inventar, active, personal, echipamente si alte probleme. Deoarece eficienta operationala totala se bazeaza pe astfel de factori cheie, este imperativ ca aceste probleme sa fie abordate in mod eficient.

Aici isi fac aparitia beaconii. Acestia au capacitatea de localizre, pot urmarii personalul in perimetrul de birouri si inventar in depozit.

Sa privim cateva exemple ale folosirii de beaconi in companii:

tehnologia ibeacon

1.Gestionarea si supravegherea inventarului: Vizibilitatea inventarului cu precizie este esentiala pentru optimizarea proceselor de management in afaceri si reducerea pierderilor inutile generate de indisponibilitatea produsului. Beaconii pot fi folositi pentru inventarierea produselor la intrare sau parasirea unei zone, cum ar fi un magazin, depozit, sau o zona de distributie centralizata, in timp real. Sistemul (construit in jurul beaconurilor, o platforma de management al acestora si baza de date cu inventarul) poate alerta automat personalul relevant de deficitul sau excedentul din inventar intr-o anumita zona.

Avantajele folosirii de beaconi pentru managementul inventarului includ:

-localizarea echipamentului critic

-reducerea timpului de inventariere

-Realizarea inventarului fizic in timp real al activelor, cresterea productivitatii prin monitorizare de la distanta a activelor si a infrastructurii

-livrarea de informatii timpurii pentru luare decizilor

-imbunatatirea securitatii prin prevenirea activelor de a parasi locatia

2.Supravegherea activelor: In prezent, procesele de localizare ale echipamentelor sunt greoaie si ineficiente. Folosind tehnologia iBeacon personalul este capabil sa localizeze rapid si precis bunuri fara a fi nevoie de a cauta peste tot.

Avantajele folosirii de beaconi pentru supraveghere activelor includ:

-reducerea costurilor de inchiriere si de supra-cumparare a echipamentelor

-imbunatatirea eficientei personalului si al fluxului de lucru prin reducerea timpilor de cautare si asteptare pentru echipamentele comandate

-cresterea utilizarii echipamentelor

-gestionarea in mod automat a inventarului

-reducerea deteriorarii echipamentelor

beacon

3.Procesul de optimizare: Beaconii pot fi utilizati pentru a imbunatati procesele din cadrul unei organizatii. Un exemplu bun este folosirea de catre Japan Airlines a beaconurilor pentru a ajuta managerii in localizarea personalului si atribuirea de sarcini bazat pe locatia lor la acel moment. Personalul apropiat de portile de imbarcare ar putea fi solicitat pentru a ajuta clientii ce se imbarca. Acest lucru i-a ajutat sa imbunatateasca experienta cu clientii intr-o mare masura.

idee de utilizare beacon

4.Echipele de securitate: Eficienta echipelor care sunt responsabile pentru patrulare pot fi monitorizate cu ajutorul beaconilor. Prin plasarea acestora in jurul cladiri, se poate asigura ca fiecare membru al echipei a acoperit punctele de control necesare ce trebuiesc verificate pentru asigurarea securitatii. In cazul in care nu se intâmpla, o notificare este declansata la departamentul in cauza.

5.Industria de constructii si intretinere: Beaconii pot fi plasati in zone cu risc ridicat, sau pe echipamente pentru a livra informatii contextuale serverului privind dispozitivele mobile. Aceste date pot include informatii despre productie, alerte si liste de verificare, precum si informatii critice privind sanatatea si siguranta angajatilor, atunci cand sunt pe teren. Locurile de munca care necesita liste de verificare care trebuiesc bifate, pot utiliza beaconi pentru a activa lista corecta pentru mediul potrivit, imbunatatind experienta utilizatorului.

6.Intreprinderile de transport si logistica: Beaconii plasati in nodurile de transport ar putea fi folositi pentru a livra extraservicii, cum ar fi informatii de transfer sau inchirieri auto catre pasageri, de indata ce acestia aterizeaza. De asemenea, ar putea fi utilizate si in alte noduri de transport, inclusiv porturile sau statiile de tren de marfa pentru a trimite alerte si a colecta date logistice.

7.Managementul dispozitivelor mobile ( MDM ) in organizatii: In momentul de fata, in cazul in care o organizatie trebuie sa dezactiveze caracteristicile unui dispozitiv mobil in spatii de birouri, acestea sunt dezactivate pe intregul etaj sau in toata cladirea. In realitate, insa, exista doar anumite zone care necesita ca aceste caracteristici sau aplicatii sa fie dezactivate temporar. MDM poate fi imbunatatita prin beacon pentru a activa sau dezactiva caracteristici, cum ar fi camere de supravegheat, microfoane sau setari de volum. Acest lucru va oferi organizatiilor un control mai bun al dispozitivelor mobile ale angajatilor pentru a asigura ca informatii pretioase nu sunt compromise.iBeacon Big BrotherSursa: http://blog.mobstac.com/

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.