Un eveniment suedez cu o utilizare sofisticata a tehnologiei beacon

Glimr, un startup mobil de gestionare a datelor care colaboreaza frecvent cu editorii, a lansat recent un proiect-experiment folosind tehnologia iBeacon – avand la baza supa, pentru cel mai mare ziar din Suedia, Aftonbladet.

knor truck

“Toate cazurile de utilizare a beaconurile pe care le-am vazut pana acum utilizeaza o abordare bazata pe notificari de proximitate” a subliniat CEO-ul Glimr si co-fondator Robert Hedberg pentru VentureBeat.

De exemplu: transmitand o notificare de tip push ce contine un cupon de reducere pentru un joc video catre un telefon smart, atunci cand un ibeacon de afla fizic in magazin, arata ca tu stai in sectiunea de jocuri.  In loc de aceasta abordare, a spus el, ” ne-am intors la 180 de grade, creand ceea ce colaboratorii proiectului numesc “retargetare fizica”.

In noiembrie, in frigurosul oras Stockholm, un camion alimentar Knorr a oferit mostre gratuite, calde, de supe de tomate si supe thailandeze. Vizitatorii puteau manca pe loc sau puteau pleca acasa cu mostrele.

Acestia au montat beaconi pe camion, dar si in buzunarle promoterii ce imparteau mostrele de supa.  Vizitatorii camionului care au avut aplicatia binecunoscutului ziar Aftonbladet preinstalata au fost inregistrati de catre beaconi ca fiind acolo.

Beaconii, implementarea tehnologiei sustinuta de Apple, sunt dispozitive mici care transmit in mod repetat, un identificator de locatie unic, prin Bluetooth. O aplicatie mobila a unui smartphone va nota ID-ul, si va transmite inapoi la un editor sau publicist prin Wi – Fi sau de date celulare. Acest lucru indica faptul ca utilizatorul se afla, sa zicem, la camionul Knorr . Dupa cum a mentionat Hedberg, scenariul obisnuit pentru ibeacon este ca advertiserul sau publicistul sa trimita, bazat pe geo-localizare, reclame, cupoane sau alte forme de comunicare catre utilizatorul din magazin. Ideea este ca sunt mai multe sanse de a cumpara un joc nou – sau supa – exact atunci.

ibeacon app

Dar europenii au de multe ori o vedere mai calma de interactiune umana. In loc de a trimite imediat notificari cu un cupon pentru supa Knorr catre utilizator, abordarea Glimr a fost sa astepte pana la urmatoarea data cand utilizatorul deschide aplicatia Aftonbladet. Ar putea fi in acea seara, sau zile sau saptamani mai tarziu. Apoi, pe primul ecran al aplicatiei, utilizatorul vede un cupon de discount pentru a cumpara supa Knorr de la orice magazin alimentar din Stockholm.

“Diferenta, fata de alte cazuri de utilizare iBeacon, este ca le folosim pentru a construi un profil offline al utilizatorului” a spus Hedberg.

Acest profil arata acum ca “acesti oameni au vizitat magazinul meu, sau, in acest caz, camionul meu cu supa”. “Poate are mai mult sens sa transmiti informatiile obtinute prin iBeacon inapoi la retailer” a spus el. “Le poate folosi pentru o experienta de utilizare mai buna”. “Oamenii care lucreaza intr-un magazin sunt cel mai mare avantaj fizic acolo”. Deci, de ce sa distragi atentia clientului trimitand notificari de marketing pe telefonul lor ? Tehnologia iBeacon ar putea fi folosita cel mai bine pentru “a intelege ca esti aici (in magazin sau la camion)”, a spus Hedberg. ” Nu ca esti aici”.

 

knorr truck experiment

Glimr este  oarecum o platforma neobisnuita de gestionare a datelor (DMP), a spus el, pentru ca este, de asemenea, implicat direct cu iBeacons. O platforma conventionala de date stocheaza DMP, de cele multe ori asemanatoare cookie-urilor, care este apoi utilizat pe segment de useri din grupuri pentru directionarea anunturilor on-line. El a mentionat ca brandurile, cel putin in Europa “considera aproape spam sa trimiti notificari (de marketing) in timp ce clientii se afla in magazin”. Ei vor sa evite un viitor in care treci pe langa acesti retaileri pe o strada intr-un oras aglomerat si esti bombardat cu mesaje de tip push.

23975Unii specialisti in marketingul digital ar putea dezbate daca experimentul din camion pentru supa Knorr este de fapt retargetare, deoarece nu a existat o directionare digitala initiala. Retargetarea se refera de obicei, sa zicem, la a arata un produs la un potential comparator dupa ce a vizitat un site web, a primit un cookie sau a salvat produsele in cos inainte de a le cumpara. Unii specialist in marketing au numit-o “urmarire de cautare”(ad stalking). Aici, insa, termenul se extinde si ia in considerare vizita initiala la camionul cu supa – o interactiune cu lumea reala – ca directionarea initiala. Si “cookie” este recunoasterea de catre aplicatia utilizatorului ca a fost aproape de un iBeacon din camion.

Este vorba de acest amestec de marketing fizic si digital care indica spre diferite abordari de utilizare a beaconilor. De asemenea, sublinieaza o utilizare mai rafinata de beaconuri. In loc de a trimite in corpul notificarii un cupon de indata ce utilizatorul pune piciorul intr-o zona cu beaconuri, identificatorul de locatie pastreaza strategia de marketing pentru mai tarziu.

Aceasta abordare ar putea avea un drum lung pana la rezolvarea uneia dintre perspectivele ascunse, dar care merita folosirea beaconurilor in marketing. Intri intr-un un magazin si va trebui sa faci fata la toate aceste notificari de marketing plictisitoare ce iti sunt transmise pe telefon. Pentru unii dintre noi, acest tip de marketing insistent ar garanta ca nu vom mai pune piciorul in acel magazin din nou.

Sursa: http://venturebeat.com

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.